Здравейте колеги около 1 година не съм писал нищо,но чета често.На времето един колега от Пловдив ме посаветва,че най добре е да четеш без да пишеш,и аз реших да се облагодетелствам от неговия опит.Четох много ма не разбрах нищо.Преди около 6 месеца катастрофирах тежко с Алфата и останах без кола.Аз си ползвам от 2003 година Алфа 155 имам около 1 000 000 километра на борда на тази кола и съм много доволен.До сега обаче съм карал само 8 клапанови 155 ци.Сега реших да наблегна малко на екстрите и си купих 16 клапанова понеже всички екстри и 8 клапанов няма или ако има то няма намиране.Жабарите са хитро племе и или си продават купетата без никакви екстри ,ма с железен 8 клапанов мотор или си продават скапаните 16 клапанови мотори с готини купета ,аз лично помислих логично така ,че избрах готино купе с всички екстри и идеята че без никакви проблеми мога да му сложа 2.0 8 клапана или 1.7 8 клапана ,което е много по лесно отколкото да слагам ел стъкла огледала АБС и прочие.Та сега имам Алфа 155 2.0 16.Значи минах вече 8000 километра и не е чак толкова зле ,като оставим настрана скъпото обслужване колата се държи добре.Сега идва важното и въпросите към знаещите и можещите.Доколкото разбрах от други теми този мотор има 8 свещи ма ползва само 4 от тях,а именно пали на големите свещи ,а малките ги ползва само за да чисти цилиндъра в не работен такт,с оглед за околоната среда.Аз няма да живея вечно и за околната среда не ми е зор,ма ми е зор,че трее да дам една шапка пари за свещи и кабели от които се облагодетелстват само врабчетата.Явно и жабарите са открили топлата вода и после в 2002 година същия мотор в евро 3 версията подава ток на двете свещи на един и същ цилиндър като при старите 8 клапанови мотори.Та първия ми въпрос е,за да си направя мотора като новите трее да си сменя само кабелите на свещите с тези като на евро 3 или трее да сменя и бубините ,понеже четох ,в други теми ,че има разлика и в бубините понеже дават ток на малките свещи малко по късно и разликата е в комутатора вграден в самата бубина.Ако е така добре ако ли не значи ,че пак някой колега си е писал през главата.Това е първият въпрос и остават още ,ма ще ги задавам един по един понеже е по добре да търсим решенията по отделно.Ако съм допуснал правописни грешки се извинявам и моля да не ме критикувате ,ма българският ми е втори език.
Известие
Collapse
No announcement yet.
16 Въпроса
Collapse
X
-
Здравей. Скоро се чудех защо вече не те мяркам из форума (не пишеш мнения) а то какво било. Много жалко за хубавата ти 155-ца.
Та по въпроса ти: До колкото съм запознат освен че са две свещите на 16в са и различна големина и мисля,че неможеш ейтака да преправиш нещата,но нека все пак да се изкаже някой който има такъв мотор,че аз съм до 12 клапанните версииEX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG
-
Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщениеЗдравей. Скоро се чудех защо вече не те мяркам из форума (не пишеш мнения) а то какво било. Много жалко за хубавата ти 155-ца.
Та по въпроса ти: До колкото съм запознат освен че са две свещите на 16в са и различна големина и мисля,че неможеш ейтака да преправиш нещата,но нека все пак да се изкаже някой който има такъв мотор,че аз съм до 12 клапанните версииLast edited by nicola 59; d.m.y г., 20:09.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеТо колега няма нищо за преправяне свещите са си там една голяма и една малка само дето както казват сърбите тази малката ради без везе.Та ако няма разлика в бубините ще трее само 4 кабела ,а ако има разлика значи ще трябват и 4 бубини.
Може да се опита да се подкара ,но невиждам на практика какво ще се подобри!sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщениеСпоред мен е безмислена тая операция...
Може да се опита да се подкара ,но невиждам на практика какво ще се подобри!155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Хайде бе колеги тука в този форум има толкова тунингисти ,които чипосват,турбинират,разпилват,олекотяват моторите и си утежняват живота с каде по трудни задачи,няма ли кой да ми помогне ,с малко инфо,а именно как пали евро тройката.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеХайде бе колеги тука в този форум има толкова тунингисти ,които чипосват,турбинират,разпилват,олекотяват моторите и си утежняват живота с каде по трудни задачи,няма ли кой да ми помогне ,с малко инфо,а именно как пали евро тройката.
Просто лесно бързо... Как ще работи обаче трябва да се тества (според мен трябва да работи знам ли)
(а за разбирачи във форума... истинските такива се броят на пръстите на едната ръка)Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 11:03.sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщениеЗащо не пробваш да навържеш кабелите както са тук http://www.youtube.com/watch?v=8XneaoTd1NA и еи ти работещ туин спарк
Просто лесно бързо... Как ще работи обаче трябва да се тества (според мен трябва да работи знам ли)
(а за разбирачи във форума... истинските такива се броят на пръстите на едната ръка)155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Лично съм виждал 2.0 ТС 156-ца ( ЦФ2=евро 2), на която и се сложиха бобини и кабели от Цф3=евро 3. Нямаше абсолютно никакви драми при работата на мотора, палене, разход итн...Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщениеТочно това искам да направя колега ,но това ми начинание има едно слабо място,а именно че четох из форума ,че има разлика и в бобините на този мотор на клипчето,и точно това ме бави ,че несъм сигурен ,ако бубините нямат разлика слагам 4 къси кабела,които вече имам и готово,ако бобините са различни то тогава трябва да се сменат и те.Един колега е писал ,че на евро 3 мотора или цф3 бубината е различна от тази на цф2 ,понеже е направена да дава искра на втората ,,малката,, свещ няколко микро секунди по късно,за да се получи един вид удължаване на искрата,и понеже не си спомням коя беше темата и кои беше колегата ,и най важното дали е от тези които се броят на пръстите на едната ти ръка или е от другите колеги дето и 50 ръце да имаш нямат преброяване,а неискам да сменявам и бобините ,ако няма нужда.Не ,че е проблем имам и бобини но бобините на мотора от клипчето имат разлика в буксите на захранващите кабелчета ,и трее да се сменят и буксите ,а именно точно това неискам да правя ,ако няма нужда.Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 12:19.sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеЛично съм виждал 2.0 ТС 156-ца ( ЦФ2=евро 2), на която и се сложиха бобини и кабели от Цф3=евро 3. Нямаше абсолютно никакви драми при работата на мотора, палене, разход итн...
П.С.Коелга не се занимавай с глупости,карай си колата,няма никакъв смисъл от това,което си замислил.Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщениеПри 1.5.5 и 7.3.1 става,но при 2.10.3/4 няма да стане,управлението на бобините е различно
П.С.Коелга не се занимавай с глупости,карай си колата,няма никакъв смисъл от това,което си замислил.sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
-
Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщениеЕ така де... Значи ако просто се поразместят кабелите (високоволтовите) трябва да заработи, така ли излиза?!Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment
-
Колеги интервенцията беше успешно завършена и то с доста голям успех.Или колата е имала преди някоя бобина която е била кофти ,ма след като ги смених,бобините и кабелите тези от евро 3 сега колата върви много по добре.Значително е по пъргава.Аз съм сложил и дюзи от рено меган.Мотора на моята алфа е с алуминиевия капак орегинално,а този на снимките съм го слагал аз,пояснявам за да не се заблуди някой колега относно типа на мотора.
Въпрос номер две.На тази кола вариатора на колко оборота мести вала ,и как точно работи,защото искам да го изхвърля,а именно да си направя на струг едно желязо което да изглежда като него ,и да го поставя на вала под шаибата без да мести повече нищо.Вала да се зацепи за шайбата на максималния аванс които дава вариатора .За целта първо ще пробвам да подам постоянен ток на соленоида за да видя как върви колата с постоянен аванс.Тука обаче пак имам слабо място а именно,че едно приятелче ми каза че вариатора работи само в средните обороти и във високите може да засрещне клапаните,ма и това пиятелче не беше сигурен точно кога действа.Затова малко информация и мнения ще са от голяма полза.Също така и евентуално вече някой колега го е правил това нещо.Last edited by nicola 59; d.m.y г., 23:07.155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
-
Радвам се, че това с бубините е сработило...
За вариатора обаче незнам дали ще е удачно да се "зацепи" в краино положение. Предполагам ,че ще има ядове с оборотите на празен ход.Аз ако трябва да го блокирам, бих го заварил в средно положение...
Все пак пробваи да му подадеш напрежение докато е на празен ход двигателя и ще се види как е...sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...
Comment
Comment